Quick Navigation: Home - Facebook - Twitter - Last.fm

Friday, April 26, 2013

1481 - Happiest days of my life

The happiest day of my life was the day
I took the control of my life!

Suddenly, life, as we all define it,
was transformed to my own life!

I was taking the responsibility,
No more excuses!

I had no one to lean on,
That was self confidence!

I had no one to rely on,
That was independence!

I had no one to blame,
That was...

Everything was there If I wanted it,
I just had to want it!

And I would go,
Find my own way through obstacles to get it.

***

and since then...
I wake up every day
and I have a whole day to do some specific little things.

They don't seem to make a major change,
But when you look back at them after a while,
Every thing is different from the way it used to be!

And that's when you truly feel that you are alive!
 
شادترین روز زندگی من همان روزی بود
که کنترل زندگی ام را بدست گرفتم!

ناگهان، زندگی، همان طوری که همه معنی اش می کنیم،
تبدیل شد به زندگی مال خودم!

مسئولیتش را خودم قبول کرده بودم،
دیگر هیچ بهانه ای نبود!

کسی را نداشتم که به او تکیه کنم،
پس به اعتماد به نفس رسیدم!

کسی نبود که روش حساب باز کنم،
پس به استقلال رسیدم!

کسی نبود که  تا مقصرش بدانم،
پس رسیدم به...

همه چیز همان جایی بود که من می خواستم،
فقط لازم بود بخواهمش!

پس می رفتم تا
راهمو از بین تمام موانع پیدا کرده تا بدستش بیاورم.

***

و از آن موقع تا کنون...
هر روز بیدار می شوم
و یک روز کامل دارم برای پرداختن به مسائل کوچک مشخص.

به نظر نمی آید که آن ها تغییر بزرگی انجام بدهند
اما وقتی بعد از مدتی برمی گردی و به آن ها نگاه می کنی،
همه چیز متفاوت از شکلیست که بوده اند!

و آن دقیقا همان لحظه ای است که تو حقیقتا احساس می کنی زنده هستی

No comments:

Quick Navigation: Home - Facebook - Twitter - Last.fm